Reklama Google Ads – jak tworzyć reklamy, które sprzedają?

Wraz z rozwojem internetu rośnie znaczenie reklamy online. Coraz więcej firm przeznacza część swojego budżetu na reklamy Google Ads, próbując dotrzeć do nowych klientów. Jednak przy ponad 3 milionach reklamodawców w Google i milionach wydawanych każdego dnia, coraz trudniej jest wyróżnić się z tłumu. Jednym ze sposobów na zapewnienie, że reklama Google Ads będzie widoczna i klikana, jest napisanie dla niej odpowiedniej treści.

Dobre nagłówki i opisy to klucz do udanej reklamy Google Ads

Czy potencjalni klienci zobaczą Twoją reklamę bez względu na to, co napiszesz? Nie. Nagłówki i opisy są w rzeczywistości bardzo ważnym elementem tworzenia skutecznych reklam Google AdWords. Mogą one przyczynić się do poprawy współczynnika klikalności i współczynnika konwersji, co ostatecznie prowadzi do zwiększenia sprzedaży. Google również woli wyświetlać reklamy, które są często klikane.

Co składa się na dobry nagłówek lub opis? Przede wszystkim musi on odnosić się do tego, co sprzedajesz. Musi też przyciągać uwagę, czyli być czymś, co sprawi, że ludzie będą chcieli kliknąć na Twoją reklamę, a nie na inne. Powinien dawać ludziom przedsmak tego, czego mogą się spodziewać, jeśli zdecydują się kliknąć – bez zdradzania zbyt wielu informacji (nie chcesz przecież, by stracili zainteresowanie, zanim jeszcze dotrą na Twoją stronę). Do tego celu można zatrudnić copywritera specjalizującego się w reklamach.

Rozszerzenia Google Ads – droga do większej liczby konwersji

Rozszerzenia, jakie ma reklama Google Ads to dodatkowe informacje, które możesz dodać do swoich reklam i które mogą poprawić Twój współczynnik klikalności (CTR) oraz wynik w metryce AdRank, która decyduje o pozycji reklam pod frazami kluczowymi. Google oferuje kilka różnych typów rozszerzeń reklam, w tym:

– rozszerzenia dotyczące lokalizacji – okaż w reklamie adres swojej firmy, numer telefonu i link do wskazówek dojazdu, aby osoby z obszaru docelowego mogły łatwo Cię znaleźć;

– rozszerzenie pozycji – promuj promocje lub wyróżnione produkty w interaktywny sposób, umieszczając je nad lub pod innymi płatnymi ofertami na stronie wyników wyszukiwania;

– rozszerzenia linków – daj klientom szybkie linki do konkretnych podstron w Twojej witrynie za pomocą tekstów pod reklamami; skorzystaj z wezwań, takich jak “Darmowa wysyłka!” lub z ustrukturyzowanych fragmentów z nagłówkami dotyczącymi określonych kategorii produktów, takich jak “Sukienki poniżej 50 zł”.

Posts Tagged with… , , , , ,